Ignacy utknął w przyszłości !? Jego wehikuł czasu popsuł się i odmawia posłuszeństwa.
Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 11 w ZS-P nr 7 w Tomaszowie Mazowieckim próbują pomóc wielkiemu uczonemu wydostać się z roku 2070, realizując kolejne wyzwania V edycji programu „Być jak Ignacy”. Rozpoczęli właśnie III etap projektu, który dotyczy transportu i miast przyszłości. Ich zadaniem jest zapoznanie się technologią przyszłości: kosmicznymi windami, programowalną materią, rozszerzoną rzeczywistością czy drukiem 3D. Zaczęli od poznania historii transportu i wyruszyli w podróż do przeszłości Ekspresem Odkrywcy. Następnie zajmą się zagadnieniami transportu miejskiego i autonomicznego. Będą promować elektromobilność i poszerzać wiedzę na temat autonomicznego transportu przyszłości. Transportu, który będzie opierał się na czujnikach analizujących otoczenie oraz ruch pojazdów w komunikacji. Opracują wizję miasta przyszłości i makietę pojazdów przyszłości uwzględniających ekologię, wykorzystanie energii odnawialnej i bezpieczeństwo. Zbudują model poduszkowca oraz wykonają schemat nawiązujący do zasady działania superszybkiej kolei Hyperloop.
Celem kolejnej edycji programu naukowego „Być jak Ignacy” jest promowanie zdobywania wiedzy wśród uczniów szkół podstawowych poprzez doświadczanie oraz popularyzacja osiągnięć wielkich polskich naukowców i wynalazców.