Uzupełnieniem aplikacji „Opłaty VULCAN” oraz „Obecność VULCAN” jest e-dziennik UONET+, który teraz umożliwi rodzicowi m.in. bieżące zgłaszanie nieobecności, otrzymywanie informacji o naliczonych odpłatnościach, stanie sald oraz będzie stanowił ważne narzędzie do komunikowania się między placówką a rodzicami. Poprzez e-dziennik wychowawca będzie mógł poinformować w szybki i skuteczny sposób o bieżących wydarzeniach grupy.
Aplikacja uczniowska UONET+ dostępna jest pod nowym tym adresem.
Zgłaszanie przez rodzica nieobecności dziecka w placówce, zgodnie z przyjętymi w danym przedszkolu zasadami, będzie możliwe na komputerze (dziennik elektroniczny) oraz w dzienniczku na smartfonie.
Rodzice/opiekunowie prawni oraz osoby upoważnione do przyprowadzania i odbioru dziecka do/z przedszkola zostaną poproszeni o pobranie na telefon darmowej aplikacji ww. systemu „Obecność VULCAN” w celu mobilnej rejestracji czasu pobytu dziecka.
Instrukcja pobrania i korzystania z powyższej aplikacji znajduje się pod tym adresem.
Dotychczasowy System ATMS KIDS do prowadzenia ewidencji i rozliczania czasu i kosztów pobytu w placówce będzie funkcjonował już tylko do końca stycznia 2023 r.
Przedszkola będą miały możliwość i czas na płynne przejście i dostosowanie się do nowego systemu, rozpoczęcie pracy w nowych aplikacjach, ewentualne usunięcie pojawiających się problemów technicznych, skuteczne przekazanie potrzebnych pracownikom i rodzicom informacji oraz wskazówek, a także upewnienie się, że nowy system działa sprawnie i bez zarzutu.
Przedszkolom zalecono zwrócenie szczególnej uwagi na przekazanie rodzicom wyczerpujących informacji dotyczących zasad korzystania z funkcjonalności nowych aplikacji, m.in. UONET+, OBECNOŚĆ, OPŁATY i korzystanie z nich przez rodziców dopiero po przeprowadzeniu zebrań informacyjnych na ten temat.
Szczegółowe informacje dla rodziców zamieszczone są również na stronach internetowych samorządowych przedszkoli.