Wybierz interesujący Cię temat z menu.
Do zadań Biura Rady Miejskiej należy:
1) opracowywanie harmonogramów, projektów planów pracy i terminarzy posiedzeń Rady Miejskiej oraz jej komisji;
2) sporządzanie sprawozdań z realizacji planu pracy Rady Miejskiej oraz komisji Rady Miejskiej;
3) sporządzanie protokołów z obrad sesji Rady Miejskiej i posiedzeń komisji;
4) udostępnianie do publicznego wglądu protokołów z sesji oraz komisji zgodnie z Regulaminem Rady Miejskiej;
5) planowanie i organizowanie dyżurów i spotkań radnych z wyborcami;
6) prowadzenie rejestru wniosków z dyżurów radnych oraz przekazywanie ich właściwym komórkom organizacyjnym w celu ich merytorycznego rozpatrzenia i udzielenia odpowiedzi;
7) prowadzenie rejestru interpelacji, zapytań, wniosków radnych zgłaszanych na sesji oraz między sesjami Rady Miejskiej;
8) przekazywanie wniosków i interpelacji radnych Rady Miejskiej do odpowiednich komórek organizacyjnych urzędu w celu ich rozpatrzenia, a następnie udzielania terminowych odpowiedzi;
9) opracowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej w zakresie dotyczącym zadań Przewodniczącego Rady Miejskiej;
10) prowadzenie rejestru i zbioru uchwał podjętych przez Radę Miejską;
11) prowadzenie rejestru i przygotowywanie odpowiedzi na skargi mieszkańców kierowane do Rady Miejskiej;
12) współpraca w zakresie sporządzania informacji z działalności Rady Miejskiej publikowanej na łamach strony samorządowej;
13) opracowywanie analiz dla potrzeb Rady Miejskiej i jej komisji w ramach kompetencji należących do Biura;
14) planowanie i koordynowanie wyjazdów służbowych oraz szkoleń radnych;
15) zapewnienie niezbędnej pomocy techniczno-organizacyjnej radnym w sprawowaniu przez nich mandatów;
16) współudział w organizowaniu i przeprowadzaniu wyborów samorządowych, parlamentarnych i prezydenckich oraz referendów;
17) zapewnienie niezbędnej pomocy w zakresie utworzenia, połączenia, podziału oraz zniesienia jednostki pomocniczej;
18) sporządzanie okresowych informacji na temat realizacji uchwał Rady Miejskiej, w tym także za okres między sesjami Rady Miejskiej;
19) prowadzenie zbioru dokumentacji pokontrolnej z kontroli dokonywanych przez Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej;
20) sporządzanie okresowych sprawozdań z realizacji uchwał Rady Miejskiej;
21) realizowanie innych powierzonych zadań wynikających z przepisów szczególnych w zakresie kompetencji Biura
Kontakt pod numerem telefonów: 44 726 25 21 i 44 724 45 52
brm@tomaszow-maz.pl