URZĄD STANU CYWILNEGO
97-200 TOMASZÓW MAZOWIECKI
ul. Św. Antoniego 42
pokój nr 4
tel. (44) 724 22 79 wew. 24
Ustawa z dnia 28.11.2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014, poz. 1741 ze zm.).
Zgłoszenie zgonu, który nastąpił na terenie gminy miejskiej i wiejskiej Tomaszowa Mazowieckiego należy dokonać w Urzędzie Stanu Cywilnego w Tomaszowie Mazowieckim w terminie 3 dni od dnia sporządzenia karty zgonu. Jeśli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenia dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.
Zgłoszenia zgonu dokonuje najbliższa rodzina osoby zmarłej: małżonek, zstępni, wstępni, najbliżsi krewni lub powinowaci przedstawiając:
- kartę zgonu wystawioną przez podmiot wykonujący działalność leczniczą
- do wglądu dowód osobisty osoby zmarłej,
- do wglądu dowód osobisty małżonka osoby zmarłej, jeśli zmarły pozostawał
w związku małżeńskim, - do wglądu dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon,
- książeczkę wojskową osoby zmarłej, jeżeli osoba ta podlegała powszechnemu obowiązkowi obrony,
- zgoda na pochowanie, jeżeli okoliczności zgonu były poprzedzone postępowaniem przez organ państwowy.
W celu usprawnienia rejestracji zgonu, osoba zgłaszająca powinna znać informację na temat daty i miejsca ślubu oraz nazwiska rodowego matki osoby zmarłej.
Po dokonaniu rejestracji zgonu, wydawany jest jeden bezpłatny odpis aktu stanu cywilnego.