1) programowanie prac w zakresie miejscowego planowania i zagospodarowania
przestrzennego;
2) prowadzenie spraw dotyczących analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym
miasta;
3) prowadzenie postępowań administracyjnych wynikających z przepisów ustawy o
planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz w sprawach dotyczących uzyskania
decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;
4) prowadzenie spraw dotyczących miejscowych planów zagospodarowania
przestrzennego miasta, w tym wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów
zagospodarowania przestrzennego;
5) współpraca z Miejską Komisją Urbanistyczno-Architektoniczną oraz prowadzenie
dokumentacji związanej z jej pracami;
6) prowadzenie spraw z zakresu ochrony i opieki nad zabytkami;
7) współpraca z jednostkami administracji samorządowej w zakresie planowania
przestrzennego;
8) wydawanie opinii w zakresie prowadzenia prac geologicznych;
9) prowadzenie spraw dotyczących studium uwarunkowań i kierunków
zagospodarowania przestrzennego miasta.