Kancelaria wchodzi skład Wydziału Obsługi Administracyjnej i Informatycznej Urzędu Miasta.
Znajduje się w budynku A, parter, pokój nr 12.
Do zadań i obowiązków Kancelarii należy:
- ewidencjonowanie korespondencji wychodzącej i przychodzącej do Urzędu Miasta w dzienniku korespondencyjnym,
- rozdział prasy oraz korespondencji zgodnie z adresem, dekretacją,
- nadawanie i odbieranie korespondencji z Urzędu Pocztowego,
- potwierdzanie ilości korespondencji osobom pracującym na umowę-zlecenie,
- obsługa centrali telefonicznej,
- udzielanie informacji osobom zainteresowanym o strukturach pracy Urzędu Miasta i sposobie załatwienia spraw,
- sporządzanie określonych sprawozdań w zakresie realizowanych zadań przez Kancelarię,
- prowadzenie ewidencji wywieszanych Uchwał, Zarządzeń, ogłoszeń sądowych i innych na tablicy ogłoszeń,
- prawidłowe wykonywanie czynności kancelaryjnych w zakresie prowadzonych spraw, zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów,
- redagowanie stron BIP zgodnie z zakresem działania Wydziału.